Teringat Balik Bila AlQassam Hantar 5000 Rocket.

Syarikat yang anda dan saya perlu boikot yg dah terbeli tu takpelah.. Tapi usahakanlh supaya cari pengganti kepada mana2 produk dari nestle ni..

Senarai produk nestle yg popular..

1. MILO
2.NESCAFE
3. MAGGI
4.KIT KAT
5. CRUNCH
6. NESTLE OMEGA
7. SEMUA SUSU KELUARAN NESTLE
8. NESTLE ICECREAM
9. NESTLE LIVELY
10. STARBUCK


1) Nama Syarikat : Nestle

Produk : Makanan dan Minuman

Jenama : Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Buitoni, Nestea, Freskies, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (cat food), Crosse & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, Butterfinger, Milkybar, Frutips

Fakta : Nestlé adalah syarikat makanan Swiss terbesar di dunia. 53.8% saham pelaburannya yang bernilai lebih $ 850 juta, dimiliki oleh syarikat pengeluar makanan terkemuka Israel, Osem. Nestle mempunyai 9 kilang di Israel, Rusia (11) dan China (18). Ia adalah bilangan tertinggi di mana-mana negara di Asia. Dan pada Mei 2011, Nestle mengumumkan rancangan untuk membina kilang lain di Israel, sebuah kilang ais krim bernilai $ 40 juta.

Pada tahun 1998, Encik Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle menerima Anugerah Jubli oleh Perdana Menteri Israel Netanyahu. Pada tahun 2000, Nestlé mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R & D. Berikutan anugerah pada bulan Jun 2002 Nestle membuka Pusat Penyelidikan & Pembangunan di Israel, di Sderot. Dan sejak itu ia telah semakin meningkat pelaburan di Israel, kepentingan awal 10% dalam Osem kini telah berkembang kepada mengawal 53.8%.

Nestle juga memiliki Nespresso Israel Ltd di Tel Aviv yang membekalkan peralatan pembuatan kopi. Pada tahun 2010 Nestle memperoleh $72,000,000 (51%) kepentingan dalam syarikat Israel babyfood Materna Laboratories. Nestlé juga memiliki 30% kepentingan dalam L’Oréal, sebuah lagi syarikat yang perlu diboikot.


Link :

https://shafiqolbu.wordpress.com/2014/08/09/apakah-senarai-produk-barangan-israelamerika-yang-perlu-di-boikot/

Post a Comment

0 Comments