Sumbangan Asas Rahmah ( SARA )



ELAKKAN KONGSI LINK PALSU

✓ bantuantunai.hasil.gov.my atau
✓ www.mykasih.com.my

Kadar tingkat KEMISKINAN TEGAR dikenalpasti berdasarkan :-

1. Data MISKIN TEGAR eKasih dan
2. Berstatus LULUS STR 2023.


Oleh yang demikian, bagi sebarang pertanyaan berkenaan penerima Program SARA, Tuan/Puan boleh membuat semakan kelayakan di bantuantunai.hasil.gov.my atau www.mykasih.com.my dengan memasukkan nombor kad pengenalan Tuan/Puan atau menghubungi LHDNM di talian 1-800-88-2747 atau MOF di talian 03-8882 4565/4566.

Bagi pertanyaan berkenaan mekanisme penggunaan/pelaksanaan SARA, Tuan/Puan boleh menghubungi Yayasan MyKasih di talian: 03-7720 1800 atau e-mel: sara@mykasih.com

Sekian, terima kasih

❤️ Log Masuk MySTR



https://bantuantunai.hasil.gov.my/Account/Login.aspx

Menu Log Masuk MySTR merupakan kemudahan secara dalam talian untuk kemas kini permohonan dan semakan STR 2023 bagi pemohon yang mempunyai rekod STR 2023.

Log Masuk MySTR memerlukan ID Pengguna (No. MyKad) dan Kata Laluan yang telah didaftarkan. Untuk makluman lanjut pendaftaran MySTR, Sila klik Soalan Lazim (FAQ) MySTR.

Sekiranya terlupa kata laluan dan gagal menjawab soalan keselamatan (percubaan sebanyak 3 kali diberikan), ID MySTR akan disekat dan dibenarkan untuk mencuba semula selepas 24 jam. 



Macam² versi kita jumpa 🤦, ada yang minta Telegram lah, ada yang minta No. Telefon lah, ada yang minta No. Whatsapplah, ada yang minta No. Tel Org Kedua lah, ada yang minta pengesahan No. Acc Bank lah ... dan MACAM² 🤦 

ITU HANYALAH LAMAN WEB
PENCURI DATA

Tolong INGAT !!!. 
Laman web myKasih HANYA akan minta 
👇👇👇
NO KAD PENGENALAN
SAHAJA. 

Sebarang bantuan lanjut, boleh hubungi Pejabat LHDNM berhampiran atau talian Hotline BKK LHDNM 1-800-88-2747.

Post a Comment

0 Comments