Kementerian Hal Ehwal Ekonomi, Jabatan Tangkalan Malaysia (DOSM) dan Unit Pembangunan Tadbiran dan Perancangan Malaysia (MAMPU)

🔔 Notis Amaran


💡 Akses kepada PADU, termasuk semua data yang terkandung dalam PADU dilindungi di bawah undang-undang Malaysia. Sebarang tindakan mengakses, memuat naik, memuat turun, mengimbas, menambah atau mengedar apa-apa data dalam PADU tanpa kebenaran adalah satu kesalahan jenayah dan jika kesalahan itu adalah jenayah, ia boleh dikenakan hukuman penjara, denda atau kedua-duanya sekali.

💡 Kementerian Hal Ehwal Ekonomi, Jabatan Tangkalan Malaysia (DOSM) dan Unit Pembangunan Tadbiran dan Perancangan Malaysia (MAMPU) TIDAK MENYEDIAKAN perkhidmatan aplikasi baharu, kemas kini atau menyemak profil individu dalam Pangkalan Data Utama (PADU) melalui ORANG KETIGA.

💡 Kementerian Ekonomi TIDAK MENJEMPUT mana-mana individu untuk menjawab soalan dan pertanyaan berkaitan PADU melalui WhatsApp atau panggilan menggunakan nombor talian peribadi. Laman utama PADU hanyalah https://www.padu.gov.my

💡 Kementerian Ekonomi hanya menggunakan talian pusat panggilan 1800-88-7720. Kementerian Ekonomi menafikan membuat panggilan keluar menggunakan talian panggilan selain daripada talian itu. Sebarang panggilan daripada PADU akan mengumumkan ID aduan/penyiasatan terlebih dahulu semasa panggilan.

💡 TIADA CAJ akan dikenakan untuk permohonan PADU baharu, dikemas kini atau disemak semula. Pemohon dinasihatkan supaya sentiasa berhati-hati dengan skim penipuan atau 'scam' yang aktif di media sosial. Pemohon dinasihatkan untuk merujuk Portal Rasmi PADU untuk sebarang kemas kini dan kemas kini.

Post a Comment

0 Comments