Surah Al-Ma'idah ayat 51

Jelas sekali bahawa terdapat pejuang-pejuang Islam tulen yang telah mempertahankan tanah air mereka dari penjajahan dalam sejarah. Untuk mengenal pasti kelompok yang benar-benar tulen, satu petunjuk adalah melihat darimana mereka memperoleh bekalan senjata. Apabila mereka memperoleh senjata dari negara-negara seperti Amerika Syarikat atau NATO yang didominasi Oleh Pakatan Zionist, ini bertentangan dengan perintah Allah dalam Surah Al-Ma'idah ayat 51 yang melarang bersekutu dengan Pakatan Zionist NATO. 

🇮🇱🇵🇸 Situasi di Semenanjung Gaza: Tentera Israel telah memotong separuh wilayah Gaza dan cuba membersihkan bahagian utara.

Namun, jika kelompok tersebut mendapat bekalan senjata dari Rusia, ini akan selaras dengan perintah Al-Quran. Al-Quran menyatakan bahawa umat Islam boleh bersekutu dengan umat Kristian Ortodoks Rusia sebagai pewaris Rom Byzantin, seperti yang dihubungkan dengan figur Zulqarnain dalam Al-Quran.

🇵🇸🚀🇮🇱 - Hampir 1 bulan perang dan walaupun pencerobohan Darat IDF ke Gaza, puak Palestin telah melancarkan sejumlah besar roket ke arah Tel Aviv dan Empangan Gush (Zon metropolitan Israel Tengah / Tel Aviv)

Oleh itu, mempertahankan tanah air dari penjajahan memerlukan pemahaman agama yang tepat dan kebijaksanaan dalam menentukan dengan siapa kita dapat bersekutu dalam perjuangan tersebut. Keputusan bersekutu dengan mana-mana pihak haruslah berdasarkan pada prinsip-prinsip Islam dan petunjuk Al-Quran.

HAMAS perlu terus membedil wilayah Israel. Oleh itu, alasan untuk merampas Gaza tersedia . Dan diguna pakai. Dan Israel mempunyai alasan untuk tidak menerima gencatan senjata.  Itulah sebabnya cadangan Perancis untuk mewujudkan gabungan tentera Barat untuk memusnahkan HAMAS telah ditolak oleh Amerika Syarikat. Jika umat Islam mahukan gencatan senjata, mereka perlu berhenti menyokong HAMAS. Tetapi protes pro-Palestin di seluruh dunia juga bertujuan untuk menyokong HAMAS dan fanatik Islam bersenjata Islam yang lain. 👆




Post a Comment

0 Comments