Ini Zaman Melawan Arus ?

Salah satu yang menyebabkan kita tidak nampak kebenaran dan mudah terjerumus dalam propaganda dan kebohongan adalah disebabkan Allah SWT butakan mata hati kita kerana Mengambil riba yang diperangi Allah dan RasulNya.

Riba lebih besar dosanya dari Zina. Kita tahu pelaku zina tidak akan diberi cahaya Nur petunjuk oleh Allah. Apatah lagi yang terlibat dgn Riba.


❗️Mengenai perkembangan Israel, sila fahami perkara bawah.
Tiada apa yang boleh kita lakukan. Kita mesti faham dunia bekerja untuk siapa. Bagaimana politik dan kuasa ketenteraan berfungsi. Bagaimana kerajaan kita bekerja. Di pihak mana kerajaan kita ikut. Dimana Zionis bukan hanya kerajaan Israel tetapi Zionist ialah semua gabungan Barat. Apa yang berlaku kepada rakyat Palestin mungkin akan berlaku kepada kita juga nanti. Lihat bagaimana orang Eropah mengalami inflasi sekarang. Kita hidup di waktu di mana dunia sedang menuju kemusnahan global.


👨 🦲🇷🇺 Kenyataan terbaru dari Presiden Vladimir Putin dalam temu bual dengan program "Moscow. Kremlin. Putin" di saluran TV "Rusia-1":

➡️Rusia, mengikut prinsip zaman dulu kala yang terkenal, "bersiap sedia untuk berperang," tetapi mahukan keamanan;

➡️Rusia dan China tidak bersatu dalam beberapa jenis kesatuan tentera-politik, tidak seperti negara-negara Barat;

➡️Konflik di Timur Tengah sangat besar sehingga tidak dapat dibandingkan dengan operasi khas di Ukraine;

➡️Amerika Syarikat memaksa sekutunya untuk memburukkan hubungan dengan Rusia dan China;

➡️Sekiranya berlaku konfrontasi sepenuhnya antara Barat dan Rusia, akan ada "perang yang sama sekali berbeza, bukan operasi ketenteraan khas";

➡️Tiada siapa pun yang berfikiran waras akan membenarkan kemungkinan perang antara kuasa nuklear.

🔴 @DDGeopolitics

Tengok nie dulu, in shaa Allah nanti ada lagi video tentang kekusutan umat akan dirungkai. Paling utama, kesedaran matlamat umat wajib pertahankan Baitulmuqaddis, kiblat pertama umat Islam. Jgn hilang fokus dgn propaganda zionis & sekutu yg mmg dari zaman nabi² lagi khianat kat umat. Kita mintak pada Allah jgn dibolak balikkan hati kita Aameen.
https://youtu.be/4ncd6kOBnh4?si=Lqhf9Kkv3QTjU1ik
Tonton juga video terkini abg ZRA tentang isu Palestin.
https://youtu.be/ng0IR06U7fE?si=bSC8hnqOQlPLMz2X

Tonton jaga video nie
https://youtu.be/ozdSQ2i_Lew?si=s_h5rpHnmJPvwht4

Kepada yang begitu bersemangat untuk berperang,

Mari kita coba menjelaskan salah satu senario yang memungkinkan terjadinya eskalasi lebih lanjut di Timur Tengah.

Pemberontakan Palestina dimulai di Tepi Barat dan Yerusalem Timur. Mahmoud Abbas tidak dapat mengendalikan situasi ini, dan melihat Israel melakukan genosida besar-besaran di Jalur Gaza, Palestina melancarkan pemberontakan habis-habisan. IDF terus membantai warga sipil di Jalur Gaza.

Ada peningkatan protes di seluruh dunia terhadap elit liberal Barat pro-Amerika yang dengan suara bulat mendukung Israel.

Hizbullah terlibat dan kerumunan orang Arab dari Yordania menerobos penjagaan di perbatasan.

AS melancarkan serangan pendahuluan terhadap Iran, yang semakin terlibat dalam konflik tersebut, dan Iran membalas serangan terhadap Israel.

Suriah memasuki perang, menyerang Dataran Tinggi Golan. Ada mobilisasi cepat di seluruh dunia Islam.

Negara-negara Islam pro-Amerika – Arab Saudi, UEA, Qatar dll – dipaksa untuk bergabung dalam konfrontasi di pihak Palestina. Mereka bergabung dengan Pakistan, Turki dan Indonesia.

Kisah Taliban mengirim pasukan ke Timur Tengah dari berita palsu menjadi kenyataan. Spanduk hitam Khurasan dikibarkan di seluruh dunia.

Permasalahan antara kelompok Salafi dan tradisionalis, termasuk Syiah, semakin memudar. Jihad besar dunia Islam melawan Barat dan Israel telah dimulai.

Rusia awalnya mengambil posisi netral, tetapi tidak terburu-buru mendukung Israel, karena negara ini sedang berperang di Ukraina dengan Barat, yang pada gilirannya sepenuhnya berada di pihak Israel.

Pada titik tertentu dalam pemberontakan di Yerusalem Timur, warga Palestina menyatakan perlunya menutup Masjid Al-Aqsa untuk perlindungan dari IDF.

Masjid Al-Aqsa disebut-sebut pada awal mula terjadinya pemberontakan di Jalur Gaza -- Badai Al-Aqsa.

Israel, dalam rangka melawan milisi bersenjata Palestina dan untuk membela diri, melancarkan serangan roket ke masjid hingga menyebabkan runtuh.

Jalan menuju pembangunan Kuil Ketiga telah dibersihkan. Tapi... satu miliar Muslim, yang 50 juta di antaranya (resmi) berada di Eropa, kini memulai pemberontakan di Barat sendiri.

Perang saudara meletus di Eropa. Beberapa orang Eropa berada di pihak LGBT, Soros dan elit Atlantik, dan beberapa lainnya membuat aliansi dengan Muslim (menurut model Alain Soral) dan bergabung dengan Revolusi anti-liberal.

AS menggunakan senjata nuklir taktis untuk melawan Iran. Rusia meluncurkan serangan nuklir taktis terhadap Ukraina, yang berupaya untuk tetap berpegang pada Barat dengan cara apa pun dan memprovokasi Moskow dengan segala cara yang mungkin.

Perang Dunia III meletus dengan penggunaan senjata nuklir taktis. Rusia akhirnya mengambil keputusan dan memihak umat Islam. Penganut dispensasionalisme Amerika menyadari bahwa saatnya telah tiba.

Rusia menyerang -- meskipun secara tidak langsung -- Israel. Gog ada di sini. Dalam visi Rusia, Barat berada di bawah kekuasaan langsung Antikristus. Banyak pemimpin dunia yang meninggal, bermunculan pemimpin-pemimpin baru dengan keyakinan yang jauh lebih radikal.

China menyerang Taiwan, mengalihkan perhatian AS dan NATO ke target baru. India menahan diri dari dukungan langsung yang diandalkan AS. Malam sejarah tidak lagi lesu.

Kaum feminis, aktivis gay, dan aktivis lingkungan menuntut diakhirinya semua ini, namun tidak ada yang mendengarkan mereka.

Barat terpaksa melawan semua orang atas nama tujuan yang tidak dapat lagi diartikulasikan - semua tesis lama tentang "hak asasi manusia", "masyarakat sipil" dan mantra-mantra lainnya telah hilang dalam kenyataan pahit akan datangnya kematian total.

Elon Musk mengakui bahwa dia benar-benar berhenti memahami apa yang sedang terjadi.

Israel mulai di bawah serangan dari semua pihak, untuk membangun Bait Suci Ketiga. Hanya Moshiach yang bisa menyelamatkan situasi…

Jujur, adakah sekarang kita dan keluarga telah bersedia untuk menghadapi huru hara tersebut?

Syeikh Said Ramadhan Al Buthi penah mengatakan ;

“Negara Islam tidak perlu diperjuangkan dan ditegakkan. Negara Islam merupakan hadiah yang pasti diberikan kepada umat Islam jika setiap individu muslim benar2 menerapkan hukum Islam (bukan sistem kufur barat)pada diri dan keluarga mereka. Dengan cara begitulah negara Islam terbentuk ketika masa Rasulullah SAW di Madinah Munawwarah.”

Rasulullah ï·º bersabda: “Akan terjadi fitnah yang ketika itu orang yang duduk lebih baik dari pada orang yang berdiri, dan orang yang berdiri lebih baik dari pada orang yang berjalan, dan orang yang berjalan lebih baik dari pada orang yang berlari, dan siapa yang ingin melihat fitnah itu, maka fitnah itu akan mengintainya, siapa yang menemukan tempat pertahanan atau tempat perlindungan, hendaklah dia berlindung di dalamnya.”

[HR: Al-Bukhari 3601, Muslim 2886 – Mutafaqun ‘Alaih]

Tahan diri kita dari terjebak dalam sebarang provokasi2 yang di rancang oleh puak2 yang melakukan kerosakan dimuka bumi untuk mencapai tujuan2 tertentu mereka.

Sejak permulaan pengusiran rakyat Palestin dari tanah nenek moyang mereka pada tahun 1948, sejak Perarakan Kematian Lydda, ketika tentera Israel melemparkan kira-kira 70,000 orang Arab Palestin dari tanah mereka sendiri, 4.4 juta orang terpaksa tinggal di kem pelarian yang penuh sesak di bawah keadaan yang paling sukar.


Apa yang berlaku adalah hasil daripada penindasan dan pelanggaran undang-undang antarabangsa selama 75 tahun. Berpuluh-puluh resolusi Majlis Keselamatan PBB telah dilanggar oleh Israel tanpa sebarang sekatan. Israel adalah sebuah negara tanpa undang-undang yang tidak teragak-agak untuk merasuah atau membunuh hampir semua pemimpin politik Palestin . Dalam satu kenyataan pada Isnin, kumpulan hak asasi manusia Israel B'Tselem berkata bahawa ahli politik Israel yang kini menyeru untuk membunuh, memusnahkan, menghancurkan dan juga penduduk Gaza yang kelaparan berikutan serangan Hamas "lupa bahawa ini sudah menjadi dasar israel”. Perlu jelas bahawa pengisytiharan perang haram Netanyahu terhadap Gaza pada 7 Oktober 2023 adalah kesinambungan daripada pencerobohan 2008-2009 ke atas Gaza di bawah "Operasi Cast Lead". Objektif asasnya ialah pendudukan tentera sepenuhnya di Gaza oleh pasukan IDF Israel dan pengusiran rakyat Palastin dari tanah air mereka.

"Tetapi mengapa rakyat Palestin tidak cuba melakukan tanpa keganasan?" Mereka cuba tanpa keganasan. Mereka memanggilnya Great March of Return. Beratus-ratus penunjuk perasaan yang tidak ganas terbunuh dan beribu-ribu sengaja dibakar.

Sehingga hari ini, dalam banyak kes, kanak-kanak dibunuh kerana sukan oleh penembak tepat Israel yang menyombongkannya di media sosial dan tidak pernah dihukum. Kerajaan Israel menyokong sukan menembak kanak-kanak ini. Menteri Ayelet Shaked, yang bersekutu dengan Netanyahu, menggesa Israel untuk memusnahkan bukan sahaja semua kanak-kanak Palestin, yang dia panggil "ular kecil", tetapi juga ibu-ibu yang melahirkan mereka. Tentera IDF bersetuju dengannya dan dengan bangganya memakai kemeja-T mengatakan "satu tembakan dua pembunuhan".

Doa kami adalah untuk semua mangsa yang tidak bersalah. Dan sumpahan Allah pada org yang melakukan penindasan.


UPDATE NEWS!!! 🇷🇺🇸🇾

Saat ini Tentera Rusia telah memindahkan ratusan peralatan ketenteraan ke Suriah. Saat ini kami sedang mempersiapkan dan menambah jumlah tentara Syria untuk menghadapi konfrontasi apa pun yang mungkin terjadi. Kami tidak akan bertoleransi tindakan pengganas Israel di Syria.

Post a Comment

0 Comments