HAMAS | Hezbollah | Israel | Arab | ISIS | Syria | US | NATO

Novaya Zemlya, [ 10/22/23, 7:34 PM ]
( dari sudut pandang ketenteraan dan peperangan konvensional )


Untuk membandingkan pasukan separa tentera dengan tentera rasmi adalah seperti membandingkan bayi dengan orang dewasa. HAMAS dan Hezbollah tidak boleh menyebabkan kerosakan yang ketara kepada tentera Israel, apatah lagi mengalahkannya. Kes ISIS adalah berbeza walaupun pada hakikatnya ISIS juga merupakan pasukan separa tentera. ISIS disokong oleh serangan udara NATO semasa serangan terhadap Tentera Arab Syria.

Tidak akan ada campur tangan ketenteraan terhadap Israel dari mana-mana negara, kerana AS dan NATO telah mengerahkan 2 Carrier dan beberapa briged perisai AS untuk menghalang sesiapa sahaja daripada mengganggu pembunuhan etnik oleh Israel ke atas orang Arab Palestin. Pasukan ini boleh mengalahkan satu devision tentera dgn satu serangan. Selanjutnya, AS akan mengerahkan pertahanan udara THAAD dan Patriot di Israel. Menyediakan perlindungan kepada Israel dari serangan udara dan serangan peluru berpandu.

Saya mendengar Iran mengatakan itu dan ini, tetapi saya tidak melihat sebarang kerahan tenteranya, ia mengerahkan pasukan separa tenteranya di Syria. Sekali lagi pasukan ini tidak boleh berbuat apa-apa malah memperkukuhkan lagi alasan Israel untuk menyerang Lubnan.


Walau bagaimanapun dunia telah melihat wajah ganas sebenar Israel, dan mereka tidak akan melupakannya. Saya merujuk rakyat dan bukan kerajaan. Bukan kebanyakan orang tetapi sebahagian daripada mereka.

Kebanyakan orang sibuk mencari syurga di bumi ini, hidup dalam cara hidup materialisme.Yang pada dasarnya merangkumi kapitalisme Barat atau hutang yang berlandaskan faedah. Mereka diperhambakan secara fizikal dan mental.

Saya minta maaf tetapi itu fakta dan realiti. Saya tidak tinggal di Disneyland.

Post a Comment

0 Comments