Kenderaan Sedang Dipandu - Tiba² Muncul Haiwan Liar 🤣

Jika ular keluar dari bawah dashboard kereta semasa sedang memandu yang terpenting adalah jangan panik. Jangan cuba untuk menarik tangan atau mengganggu ular tersebut serta jangan memandu dengan tangan yang terkemut. Jika mungkin cuba untuk menghentikan kereta di tempat yang selamat dan jauh dari orang ramai serta angkat kaki dari pedal minyak.

Jika anda terpaksa meneruskan pemanduan cuba untuk mengekalkan ketenangan dan fokus pada pemandangan jalan raya. Pastikan anda menjauhkan tangan anda daripada ular tersebut dan elakkan membuat sebarang gerakan yang boleh menjejaskan keselamatan anda dan orang lain.


Selepas anda berhenti di tempat yang selamat segera hubungi pihak berkuasa tempatan seperti Bomba atau Polis untuk mengambil tindakan selanjutnya. Jangan cuba untuk membuang atau membunuh ular tersebut sendiri kerana ini boleh menyebabkan risiko yang tidak diingini.

Pastikan anda juga mengambil langkah keselamatan untuk melindungi diri anda sendiri dan orang lain pada masa ini. Ingatlah bahawa ular bukan biasa ditemui di dalam kereta jadi pastikan anda bersedia untuk menghadapi situasi ini.

Post a Comment

0 Comments