SC arah pengasas Quantum Metal henti tawar saham kepada orang awam

SC menasihati orang awam agar berhati-hati dan tidak terlibat dalam sebarang pelaburan atau penawaran saham yang dilakukan oleh QMEI atau entiti yang berkaitan dengannya.



"Orang awam dinasihatkan supaya tidak membuat sebarang pelaburan atau penawaran saham kepada QMEI atau entiti yang berkaitan dengannya serta mengambil berat dengan senarai makluman pelabur yang dikeluarkan oleh SC," tambahnya.

SC turut menekankan bahawa mana-mana individu atau entiti yang didapati bersalah atas kesalahan di bawah Akta Pasaran Modal & Perkhidmatan 2007 boleh dikenakan denda tidak melebihi RM10 juta atau penjara tidak melebihi sepuluh tahun atau kedua-duanya sekali, dan denda tambahan tidak melebihi RM1 juta untuk setiap hari kesalahan diteruskan.

Bagi melaporkan sebarang aktiviti yang mencurigakan atau penipuan yang berkaitan dengan pasaran modal, orang awam boleh menghubungi SC di talian 03-62048300 atau emelkan kepada aduanskod@seccom.com.my atau melalui saluran aduan dalam talian di laman web SC.

SC juga menasihati orang awam untuk sentiasa melakukan penyelidikan dan analisis sepenuhnya sebelum membuat keputusan dalam pelaburan, serta untuk mendapatkan nasihat daripada penasihat pelaburan yang berlesen.

.
.
.

Post a Comment

0 Comments

Ulasan