"@LLMinfotrafik: 3.43pm PLUS@Selatan : Kemalangan di KM 299 Utara ( Bangi-Kajang )

"@LLMinfotrafik: 3.43pm PLUS@Selatan: Kemalangan di KM 299 Utara
(Bangi-Kajang) trafik mulai perlahan & jgn menonton kemalangan.
 
http://pic.twitter.com/Wh32DjCD"



PERHATIAN !
Khas untuk anda yang mencari pelaburan EMAS patuh syariah & disokong oleh persatuan BANK


Miliki EMAS QM Serendah RM10



Assalamualaikum ! 

Mesti ramai tak tahu kan yang sebenarnya boleh invest emas serendah RM10 sahaja!

“ Eh macam mana tu ? ”

Okey mesti anda rasa diri sebagi students atau baru mula bekerja ni tak boleh invest emas kan?

💥 Jadi, saya nak share cara invest emas sebanyak RM10 seminggu. Sebulan jadi RM40, setahun dapat 2g emas. Anggaran 240/g. Kalau anda konsisten simpan cukup 4 tahun, anda ada 8g emas. WOW !!!

Katakan 4 tahun akan datang emas jadi 300/g. Anda kira untung berapa dari 8g !!!. Dengan anda join Quantum Metal, anda sebagai student pun boleh invest emas !!!

✅ 1. ( Produk QM 001 )

GSA @ GOLD STORAGE ACCOUNT
Motif : Beli Dan Simpan


✓ BELI Emas serendah RM 10.00.
✓ BELI / SIMPAN / JUAL / PINDAH Emas Digital secara online
✓ SPREAD hanya 7% dari harga LME
✓ Gold Certificate boleh ditukar kepada Emas fizikal

Tukar LOAN anda kepada ASSET.

Punca utama kebanyakan orang mempunyai komitmen kewangan yang tinggi setiap bulan adalah kerana mereka tidak kenal apa itu asset dan apa itu liability. Memahami perbezaan antara asset dan liability adalah sangat penting dalam kewangan kita.

ASSET ITU APA ?

Asset merupakan perkara yang membuatkan duit masuk ke dalam poket kita. Banyak perkara yang boleh di jadikan sebagai aset seperti perniagaan, hartanah (Disewakan), dividen (ASB, KWSP, mutual fund), commodities (Emas dan perak).

Orang kaya fokus membina asset!

LIABILITY ITU APA ?

Liability merupakan perkara yang membuatkan duit keluar dari poket kita. Ini perkara biasa seperti kereta, percutian, pakaian, subscription yang tidak digunakan (Netflix, data internet, Astro, etc).

Antara sebab orang tidak menjadi kaya ialah kerana mereka banyak membeli liability berbanding asset.



RUMAH YANG KITA TINGGAL BUKAN ASSET

Kebanyakan orang menganggap rumah yang mereka beli dan tinggal sendiri adalah merupakan asset. Sebenarnya mereka silap! Walaupun kita telah habis membayar hutang rumah, tapi kita masih perlu membayar bil letrik, bil air, bil internet, insuran dan sebagainya. Itu menunjukkan duit keluar dari poket kita (Liability).

Hartanah boleh dijadikan asset jika rumah atau tanah yang disewakan. Contohnya ibu saya mempunyai beberapa rumah yang di sewakan kepada pekerja Supermarket. Dan juga beberapa kawasan tanah yang di sewakan kepada petani dan pengilang. Maka hartanah itu dikatakan sebagai asset, sebab duit masuk ke dalam poket ibu saya.

RUMAH “UNDERCONSTRUCTION” ADALAH LIABILITY

Jika rumah yang anda beli masih belum siap di bina sepenuhnya, maka ia juga di katakan liability. Ini kerana rumah tersebut belum boleh disewakan dan anda perlu membayar loan rumah setiap bulan. Bermaksud, duit keluar dari poket atau ia adalah liability.



KERETA PUNCA UTAMA PEMUDA BANKRAP

Tanpa di sedari, kereta adalah punca utama anak muda di Malaysia jatuh bankrap. Ini kerana mereka tidak memahami bahawa kereta itu merupakan liability terbesar.

Menurut pihak bank, kelayakan untuk mendapat pinjaman kereta ialah mereka yang mampu membayar bulanan 1/3 daripada gaji.

Bermaksud, kalau gaji RM3,000 sebulan, maka kadar mampu beli kereta adalah RM1,000 sebulan. Maka ramailah anak muda membeli kereta import yang paling mampu dengan bergaya sambil bangga dan menganggap diri mereka sudah berjaya.

Tapi realitinya, mereka bukan saja perlu bayar ansuran bulanan kereta, malah perlu membayar minyak, parking, tol setiap bulan dan bayar insuran serta cukai jalan setiap tahun. Juga kos servis, tukar tayar, tukar batteri dan lain-lain.

Bermaksud duit banyak keluar dari poket kita, maka kereta adalah liability terbesar di Malaysia.



BELI ASSET UNTUK BAYAR LIABILITY

Memahami perbezaan antara asset dan liability akan menjadikan kita lebih bijak berbelanja dan membina kekayaan. Robert Kiyosaki telah memudahkan kita faham tentang aset dan liability melalui gambar di atas :

Mudahnya faham, orang kaya (Rich) tidak membeli liability. Mereka suka membeli aset yang membuatkan duit masuk ke dalam poket mereka seperti hartanah (Disewakan), emas dan perak. Dan keuntungan daripada asset mereka digunakan untuk membayar liability seperti kereta, insuran, kad kredit, dan lain-lain.

Manakala, orang biasa (Middle-class) tidak suka membeli asset. Mereka hanya suka menghabiskan duit untuk membeli liability seperti kereta, rumah, bil, insuran dan lain-lain. Lalu menyebabkan duit sentiasa keluar dari poket mereka. Komitmen kewangan mereka setiap bulan menjadi tinggi, dan mereka akan merasakan kesempitan apabila mereka kehilangan pekerjaan.

Jika anda mahu menjadi kaya, maka belajarlah ilmu kewangan dan belilah aset dan kurangkan liability.

✅ 2. ( Produk QM 002 )

GCA : GOLD CONVERT ACCOUNT
Motif : Beli Dan Dapat Tunai
✓ CASH BACK 85% terus ke akaun anda dalam tempoh 48 jam
✓ UPAH simpan hanya 3.5% setahun
✓ TIADA tempoh masa dan lelongan
✓ Jadikan OPEX / LIABILITI anda kepada ASET EMAS

Gandakan Kekayaan Anda 10X Ganda


Kami menggunakan Produk Pelaburan Emas Syariah pertama di dunia dengan konsep unik “Leverage Without Margin Call”. Produk Terbaik yang Menggunakan instrumen kewangan islamik menggunakan kaedah Tawarruq Murabahah. 

Sebagai contoh Modal anda hanya 100gm tetapi anda mendapat nilai emas 1000gm. Jika berlaku kenaikan harga emas dunia, keuntungan emas dikira dari nilai 10X dari simpanan emas anda.

Produk terbaik yang ditawarkan ialah Gold Asset Enahancement (GAE). Skim ini dikira sebagai Fixed Deposit dan produk terbaik yang tiada di tempat lain. Ia menggunakan instrumen kewangan, konsep Tawarruq. Modal 1 unit hanya 4 gram tetapi pelanggan mendapat akaun GAE 10 kali ganda iaitu 40 gram.

Sementara itu,  keuntungan kenaikan emas dikira atas 40 gram. Maknanya jika 1 gram naik RM10, maka anda akan dapat untung RM10 X 10 iaitu RM100. Anda boleh tebus, jual beli bila-bila masa tanpa ada tempoh kontrak.

Harga emas dikira setiap hari kecuali hari cuti Sabtu dan Ahad. Anda boleh tebus dan ambil untung, kemudian buka akaun semula untuk dapatkan untung seterusnya.

Upah dikira selama setahun jika anda tidak tutup akaun, tapi jika anda tutup akaun awal maka upah harian dikira sehingga hari anda tutup akaun MyGold-i anda. 

Harga 1 unit bergantung kepada pasaran semasa emas dunia. Setiap hari makluman tentang harga akan dimaklumkan. Maklumat lanjut tentang harga satu unit boleh hubungi agen berdaftar. 

Tiada pihak lain yang menawarkan skim sebegini, beli 1 unit dapat nilai emas 10 kali ganda daripada modal belian yang dikeluarkan.  Ramai yang mengambil peluang meraih keuntungan melalui produk GAE ini.

Anda boleh tambah atau beli unit baru pada bila-masa tanpa halangan. Bayangkan, jika anda ada wang RM10,000 menerusi MyGold-i anda dapat akaun bernilai RM100,000. Kenaikan keuntungan dikira atas RM100,000 itu tadi. Ini peluang terbaik untuk rakyat Malaysia. 

Bayangkan juga, anda ada simpanan wang di bank RM10,000, maka nilai duit anda tetap RM10,000 dalam akaun bank. Tapi dengan MyGold-i jumlah wang anda bertambah 10 kali ganda (RM100,000). Maka, bertindak bijak  sekarang. Tukar wang anda kepada nilai emas. 

✅ 3. ( Produk QM 003 )
GAE X10 : GOLD ASSET ENHANCE
Motif : Beli Dan Dapat Gandaan X 10

✓ PEMBIAYAAN Tawarruq tanpa faedah sehingga 10x GANDA nilai belian emas anda.
✓ UPAH simpan hanya 3.5% setahun.
✓ SPREAD emas hanya 3% dari harga LME
✓ TIADA tempoh masa dan lelongan
✓ KEUNTUNGAN 10x GANDA mengikut harga emas semasa

Jana Pendapatan Lumayan dalam USD


1. Sebagai Investor
2. Sebagai Business Partner
3. Sebagai Share Holder

🇲🇾 Investor

Anda join QM dan anda labur sendiri sahaja. Maksudnya dengan modal yg anda ada, anda beli emas melalui produk² yg disediakan oleh QM dan anda jana keuntungan dgn kenaikan harga emas. Terutamanya melalui produk GAE10X dan GAE5X.

🇲🇾 Business Partner

Anda join QM, anda labur sendiri dan jana keuntungan dengannya. Selain itu anda jadikan juga diri anda Business Partner melalui Program Reseller yg disediakan oleh QM. Anda kongsikan dan promosikan produk² QM kpd kenalan anda dan orang ramai di luar sana supaya mereka juga dapat menjana income melalui QM. QM akan memberi komisyen kepada anda di atas usaha anda mempromosi dan menjual produk² QM. Seandainya anda serius dan bersungguh-sungguh dengan Program Reseller ini, anda akan mendapat pulangan yg mampu mengubah hidup anda.

🇲🇾 Share Holder

Anda join QM, anda ada modal, anda melabur dgn membeli produk² QM bagi mendapatkan keuntungan. Selain itu anda juga membeli saham syarikat yg diterbitkan oleh QM dan menjadi Share Holder. Anda akan mendapat dividen setiap tahun di atas pembelian saham QM. Bagaimanapun saham QM ini terhad, setelah habis terjual, ia hanya boleh dibeli dari pemilik saham sedia ada yg ingin menjual saham QM milik mereka.

Apapun pilihan anda, inshaAllah anda tetap mendapat keuntungan darinya. Anda boleh memilih salah satu dari cara di atas, atau anda juga boleh memilih untuk melakukan ketiga-tiganya…

TESTIMONI CLIENT KAMI DI QUANTUM METAL




TESTIMONI CONSULTANT QM
( dari 5-6 angka sebulan ! )






Post a Comment

0 Comments

Ulasan