*Gantikan perkataan 'ttutt' dengan pelbagai keadaan : susah, derita, sedih, sakit, senang, bahagia, gembira, sihat dan lain-lain. InsyaAllah...hati kita akan faham.

Ada org susah nk pi mintak duit zakat pon segan tau...alasan dia 'xpe sy masih mampu'...apa maksud mampu dia tu...ada rumah utk berteduh...ada mkn utk disuap...ape yg kita kalut sgt dgn bantuan RM200 tu...ssh sgt ke kita bila mampu ada handphone...sssh sgt ke sampai mampu bayar sewa-beli kereta...

Ya...ya...

* Saya SUSAH tapi ada yang LEBIH SUSAH dari saya,

* Saya DERITA tapi ada yang LEBIH DERITA dari saya,

* Saya SEDIH tapi ada yang LEBIH SEDIH dari saya,

* Saya SAKIT tapi ada yang LEBIH SAKIT dari saya,

> Rupanya saya lebih SENANG dari MEREKA.

> Rupanya saya lebih BAHAGIA dari MEREKA.

> Rupanya saya lebih GEMBIRA dari MEREKA.

> Rupanya saya lebih SIHAT dari MEREKA.

Ucapkan - Alhamdulillah, Syukur kita kepada Allah...

" Kita akan rasa kita KURANG 'ttutt' bila kita bandingkan diri kita dengan orang yang LEBIH 'ttutt'

dan

Kita akan rasa kita LEBIH 'ttutt' bila kita bandingkan diri kita dengan orang yang KURANG 'ttutt' ".

*Gantikan perkataan 'ttutt' dengan pelbagai keadaan : susah, derita, sedih, sakit, senang, bahagia, gembira, sihat dan lain-lain. InsyaAllah...hati kita akan faham.

Orang Tamak Selalu Rugi,
Orang Riak Allah Benci,
Lu Fikirlah Sendiri !...

Renung2kan dan Selamat Beramal...





Terima kasih kerana sudi memberikan komen anda di sini. Selamat berkerjasama. Hati-hati memandu & Selamat Memandu.

Post a Comment

0 Comments

Ulasan