atm kad maybank expired ? apa nak buat ? macamnaa nak tukar ? boleh buat guna mesin tak ?

Untuk mengatasi kad ATM Maybank yang telah tamat tempoh, anda perlu mengikuti langkah-langkah berikut:


1. Hubungi Pusat Panggilan Maybank: Anda boleh menghubungi talian bebas tol Maybank di 1-300-88-6688 atau +603-7844 3696 bagi pelanggan dari luar negara. Laporkan masalah ini kepada wakil perkhidmatan pelanggan dan beritahu mereka tentang kad ATM yang tamat tempoh.

2. Tukar Kad ATM: Maybank akan memberi tahu anda prosedur dan syarat-syarat untuk menukar kad ATM yang tamat tempoh. Anda mungkin perlu mengemukakan borang permohonan dan dokumen-dokumen pengenalan diri seperti kad pengenalan atau pasport.

3. Kunjungi Cawangan Maybank: Sekiranya disyaratkan, anda perlu ke cawangan Maybank untuk menukar kad ATM. Beritahu kakitangan di kaunter mengenai keperluan anda dan mereka akan membantu anda dalam proses penukaran tersebut.

4. Gunakan Mesin ATM: Bergantung kepada kebijaksanaan Maybank, anda juga boleh cuba menggantikan kad ATM yang tamat tempoh menerusi mesin ATM. Pada ketika itu, kad baru akan dikeluarkan dan kad lama akan dinyahaktifkan.

Penting untuk menghubungi Maybank secepat mungkin dan mengikuti prosedur yang ditetapkan oleh mereka. Setiap bank mungkin mempunyai prosedur yang sedikit berbeza, jadi pastikan anda mendapatkan maklumat terkini mengenai penyelesaian yang diberikan oleh Maybank untuk masalah ini.



www.maybank2u.com.my

Penggantian Kad Debit | Maybank Malaysia


S1. Apakah yang perlu saya lakukan apabila kad debit saya akan tamat tempoh?

  • Anda boleh meneruskan untuk penggantian kad debit melalui Maybank2u, Kiosk Kad Debit Maybank atau cawangan Maybank terdekat.

S2. Siapakah yang boleh memohon penggantian Kad Debit Maybank melalui Maybank2u?

  • Semua Ahli Kad Debit Maybank sedia ada yang ingin menggantikan Kad Debit mereka atas sebarang sebab boleh memohon, kecuali PIN Hilang /Dicuri & Terlupa.

S3. Apakah jenis Kad Debit Maybank yang boleh diganti melalui Maybank2u?

  • Semua kad debit sedia ada boleh diganti dengan pengecualian yang berikut:
    • Kad Debit Visa Maybank FC Barcelona
    • Kad Gambar Debit Visa Maybank
    • Kad Debit Visa Perdana Maybank

S4. Bagaimanakah cara saya memohon penggantian Kad Debit Maybank melalui Maybank2u?

S5. Bilakah saya akan menerima Kad Debit Maybank gantian saya?

  • Anda akan menerima penggantian Kad Debit Maybank anda dalam masa 9 hari bekerja (alamat dalam Malaysia) atau 30 hari bekerja (luar negara), dari tarikh penyerahan permohonan melalui Maybank2u.

Q6. Is there any replacement fee?

  • No. There is no debit card replacement fee.

Q7. What are the documents do I need to bring when replacing my debit card at Maybank branch?

  • You are required to bring your original MyKad & the existing debit card for this replacement purposes.

Q8. I’m living in overseas and my current card is expiring soon. What do I need to do?

  • You may apply via Maybank2u and new card will be delivered within thirty (30) working days from the date of application.

Q9. How do I activate my replacement Debit Card?

  • Pengaktifan boleh dilakukan melalui saluran berikut:
    • Maybank2u website (www.maybank2u.com.my)
      • Log in to Maybank2u website
      • Go to Settings > CARDS > Manage Debit Cards > Activate
    • ATM Maybank
      • Masukkan Kad > Pilih Bahasa > Masukkan PIN >
      • Pilih Transaksi Lain > Perkhidmatan Lain > Skrin Seterusnya > Pengaktifan Kad

S10. Apakah yang berlaku kepada kad debit lama saya setelah saya menggantikannya?

  • Setelah kad debit baharu diaktifkan, kad debit lama anda akan dinyahaktifkan secara kekal. Untuk penggantian Maybank2u, sila musnahkan kad debit sedia ada sebaik sahaja kad debit baharu itu

S11: Apakah yang perlu saya lakukan untuk menggunakan Kad Debit baharu saya untuk pembelian?

Anda perlu menetapkan Had Pembelian pada Kad Debit baharu anda melalui langkah di bawah.

  • Langkah 1: Log masuk ke Maybank2u.
  • Langkah 2: Klik pada Tetapan dan pilih Kad.
  • Langkah 3: Di bawah Urus Kad Debit, pilih Had Pembelian Pilihan.
  • Langkah 4: Minta TAC SMS dan klik Simpan untuk melengkapkan.

S12: Apakah yang perlu saya lakukan untuk membuat pembelian dalam talian?

Untuk pembelian dalam talian, anda dikehendaki menetapkan Had Pembelian anda (rujuk S11) dan mengaktifkan Transaksi Dalam Talian melalui langkah-langkah di bawah.

  • Langkah 1: Log masuk ke Maybank2u.
  • Langkah 2: Klik pada Tetapan dan pilih Kad.
  • Langkah 3: Di bawah Urus Kad Debit, pilih Pengaktifan E-Dagang Kad Debit.
  • Langkah 4: Klik Aktifkan untuk melengkapkan.

S13: Apakah yang perlu saya lakukan untuk membuat pembelian di luar negara?

Untuk pembelian di luar negara, anda dikehendaki menetapkan Had Pembelian anda (rujuk S11) dan mengaktifkan Pengaktifan Luar Negara melalui langkah di bawah.

  • Langkah 1: Log masuk ke Maybank2u.
  • Langkah 2: Klik pada Tetapan dan pilih Kad.
  • Langkah 3: Di bawah Urus Kad Debit, pilih Pengaktifan Kad Debit Luar Negara.
  • Langkah 4: Klik Lumpuhkan dan tetapkan tarikh pilihan anda.
  • Langkah 5: Minta TAC SMS dan klik Sahkan untuk melengkapkan. 

Post a Comment

0 Comments