Penggantian Kad Debit | Maybank Malaysia
S1. Apakah yang perlu saya lakukan apabila kad debit saya akan tamat tempoh?
- Anda boleh meneruskan untuk penggantian kad debit melalui Maybank2u, Kiosk Kad Debit Maybank atau cawangan Maybank terdekat.
S2. Siapakah yang boleh memohon penggantian Kad Debit Maybank melalui Maybank2u?
- Semua Ahli Kad Debit Maybank sedia ada yang ingin menggantikan Kad Debit mereka atas sebarang sebab boleh memohon, kecuali PIN Hilang /Dicuri & Terlupa.
S3. Apakah jenis Kad Debit Maybank yang boleh diganti melalui Maybank2u?
- Semua kad debit sedia ada boleh diganti dengan pengecualian yang berikut:
- Kad Debit Visa Maybank FC Barcelona
- Kad Gambar Debit Visa Maybank
- Kad Debit Visa Perdana Maybank
S4. Bagaimanakah cara saya memohon penggantian Kad Debit Maybank melalui Maybank2u?
S5. Bilakah saya akan menerima Kad Debit Maybank gantian saya?
- Anda akan menerima penggantian Kad Debit Maybank anda dalam masa 9 hari bekerja (alamat dalam Malaysia) atau 30 hari bekerja (luar negara), dari tarikh penyerahan permohonan melalui Maybank2u.
Q6. Is there any replacement fee?
- No. There is no debit card replacement fee.
Q7. What are the documents do I need to bring when replacing my debit card at Maybank branch?
- You are required to bring your original MyKad & the existing debit card for this replacement purposes.
Q8. I’m living in overseas and my current card is expiring soon. What do I need to do?
- You may apply via Maybank2u and new card will be delivered within thirty (30) working days from the date of application.
Q9. How do I activate my replacement Debit Card?
- Pengaktifan boleh dilakukan melalui saluran berikut:
- Maybank2u website (www.maybank2u.com.my)
- Log in to Maybank2u website
- Go to Settings > CARDS > Manage Debit Cards > Activate
- ATM Maybank
- Masukkan Kad > Pilih Bahasa > Masukkan PIN >
- Pilih Transaksi Lain > Perkhidmatan Lain > Skrin Seterusnya > Pengaktifan Kad
- Maybank2u website (www.maybank2u.com.my)
S10. Apakah yang berlaku kepada kad debit lama saya setelah saya menggantikannya?
- Setelah kad debit baharu diaktifkan, kad debit lama anda akan dinyahaktifkan secara kekal. Untuk penggantian Maybank2u, sila musnahkan kad debit sedia ada sebaik sahaja kad debit baharu itu
S11: Apakah yang perlu saya lakukan untuk menggunakan Kad Debit baharu saya untuk pembelian?
Anda perlu menetapkan Had Pembelian pada Kad Debit baharu anda melalui langkah di bawah.
- Langkah 1: Log masuk ke Maybank2u.
- Langkah 2: Klik pada Tetapan dan pilih Kad.
- Langkah 3: Di bawah Urus Kad Debit, pilih Had Pembelian Pilihan.
- Langkah 4: Minta TAC SMS dan klik Simpan untuk melengkapkan.
S12: Apakah yang perlu saya lakukan untuk membuat pembelian dalam talian?
Untuk pembelian dalam talian, anda dikehendaki menetapkan Had Pembelian anda (rujuk S11) dan mengaktifkan Transaksi Dalam Talian melalui langkah-langkah di bawah.
- Langkah 1: Log masuk ke Maybank2u.
- Langkah 2: Klik pada Tetapan dan pilih Kad.
- Langkah 3: Di bawah Urus Kad Debit, pilih Pengaktifan E-Dagang Kad Debit.
- Langkah 4: Klik Aktifkan untuk melengkapkan.
S13: Apakah yang perlu saya lakukan untuk membuat pembelian di luar negara?
Untuk pembelian di luar negara, anda dikehendaki menetapkan Had Pembelian anda (rujuk S11) dan mengaktifkan Pengaktifan Luar Negara melalui langkah di bawah.
- Langkah 1: Log masuk ke Maybank2u.
- Langkah 2: Klik pada Tetapan dan pilih Kad.
- Langkah 3: Di bawah Urus Kad Debit, pilih Pengaktifan Kad Debit Luar Negara.
- Langkah 4: Klik Lumpuhkan dan tetapkan tarikh pilihan anda.
- Langkah 5: Minta TAC SMS dan klik Sahkan untuk melengkapkan.
0 Comments