Institut Aminudin Baki @ IAB @ Aminudin Baki Institute

Institut Aminudin Baki (IAB) adalah institusi pengajian tinggi yang terkenal di Malaysia. IAB ditubuhkan pada tahun 1963 dan bertujuan untuk meningkatkan kepakaran dan profesionalisme dalam bidang pengurusan dan kepimpinan pendidikan di negara ini.

IAB menawarkan program-program berkaitan pendidikan dan pembangunan sumber manusia kepada guru-guru, pentadbir sekolah, dan pihak berkepentingan dalam sektor pendidikan.


Berikut adalah senarai beberapa program yang ditawarkan oleh Institut Aminudin Baki:

1. Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Kepimpinan dan Pengurusan Pendidikan)
- Program ini ditawarkan kepada mereka yang berminat untuk meningkatkan pengetahuan dan kemahiran dalam bidang kepimpinan dan pengurusan pendidikan.

2. Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Pembangunan Sumber Manusia)
- Program ini difokuskan kepada pembangunan sumber manusia dalam sektor pendidikan, dengan penekanan pada pengurusan dan pembangunan staf.

3. Program Sarjana Pendidikan (Kepimpinan dan Pengurusan Pendidikan)
- Program ini memberikan peluang kepada graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan atau yang setaraf untuk meneruskan pengajian dalam bidang kepimpinan dan pengurusan pendidikan.

4. Program Sarjana Pendidikan (Pembangunan Sumber Manusia)
- Program ini ditawarkan kepada graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan atau yang setaraf yang berminat untuk memperoleh pengetahuan yang lebih mendalam dalam pembangunan sumber manusia dalam sektor pendidikan.

5. Program Pengkhususan Pendidikan (Kepimpinan dan Pengurusan Pendidikan)
- Program ini ditawarkan kepada mereka yang sudah mempunyai kelayakan Sarjana Pendidikan atau yang setaraf dan ingin mengkhususkan diri dalam bidang kepimpinan dan pengurusan pendidikan.

Senarai program di atas hanyalah beberapa contoh program yang ditawarkan oleh Institut Aminudin Baki. Terdapat pelbagai program lain yang boleh ditemui di institut ini, termasuk program-program latihan lanjutan, kursus-kursus pemantapan, dan bengkel-bengkel pendidikan. Untuk maklumat terkini dan senarai penuh program yang ditawarkan oleh Institut Aminudin Baki, disarankan agar anda mengunjungi laman web rasmi institusi tersebut.

Post a Comment

0 Comments