SEFT® - Spiritual Emotional Freedom Technique Healing + Happiness + Success + Greatness

PERBEZAAN SEFT DAN EFT

Kami mendapat banyak feedback daripada orang ramai bertanyakan adakah SEFT dan EFT sama? Jawapannya jika dari segi titik-titik tappingnya, memang betul 90% persamaannya. Perlu diketahui, hampir kesemua teknik Energy Psychology menggunakan teknik tapping kerana sejak 5000 tahun yang lalu, titik-titik tersebut sudah digunakan oleh accupunture, moxa, accupressure dan sebagainya. Di dalam SEFT, ada tambahan pada titik-titik tapping yang ada pada EFT.

Apa yang membezakan SEFT dan EFT mahupun teknik dalam Energy Psychology yang lain adalah proses melakukannya. Kita boleh bezakan dari segi falsafahnya, set-upnya, tune-innya dan pendekatan semasa tapping. Kaedah SEFT mengutamakan kepada "God Centered".

Perkara yang paling memberikan kesan yang pantas dalam SEFT adalah spiritualitinya. Di dalam SEFT, 90% penekanan kepada unsur spiritual.

Dari segi gabungan teknik, EFT menggabungkan 8 teknik manakala di dalam SEFT ada tambahan 6 teknik lagi menjadikannya 14 gabungan teknik terapi yang dirangkum menjadi 2 iaitu Spiritual Power dan Energy Teraphy menjadikan kekuatan yang sangat Powerfull.
.
Komuniti PTT Lebuhraya Utara-Selatan ( KPTTLUS )
> > > www.kpttlus.blogspot.com < < <
Status : InfoChannel - ( Borak Kosong DILARANG ).
Peringatan : TIADA Sebarang Informasi Sekatan Jalanraya ( Roadblock ), Perangkap Had Laju ( Speedtrap ) atau Seumpama Dengannya ( Termasuk sebarang KataGanti atau KodRahsia ).
Nota : Anda akan DISINGKIRKAN dari jaluran TANPA NOTIS !!!. Harap Maklum & Selamat Bekerjasama.

Post a Comment

0 Comments

Ulasan